"Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tidak dapat bertahan dengan panasnya terik matahariKU" - Hadis Qudsi

Sunday, April 5, 2009

Okey,bagi mejawab pertanyaan ' kenapa saya gembira -gila pada hari Sabtu semalam?'

oh! sebenarnye tak ade org tanye pon.. saya yang perasaan.. syahdu~~

tapi saya gembira.. iya! serius ini aku bercakap..
( saya? aku?..oke takpe.. tapi sumpah..saya tak de split identity)

baik, saya mulakan pagi dengan bersiap-siap untuk ber-rehlah di tasek amcorp mal.. yai yang ajak.. usrah die yang buat..

semasa di-ajak, memandangkan aku mmg tak ade ape2 program dalam organizer pd ari tersebut.. selepas di-cek..
( ehem! sebenarnye bukan hari itu jer ksong..hari2 lain pn kosong jugak..
ok..sy pathetic!)

naqibah yai, adalah one of my best fren jugak.. Syahirah Hanim Idris.. aka Shi.. so tak ade masalah..saya pon lame tak kuar ngn SHI.. and u know wat.. my long-lost-close fren tyme form 3 - Dijah, KD , Khadijah Zahari- pon ade.. de adelah anak usrah shi jugak.. lame tak jmp de las tyme jumpe kat pasar mlm kerinchi.. aduh! sungguh la indah tempat pertemuan kami.. di celah2 manusia yg ramai.. bersama kabus dari barisan sate yg di kipas-bakar.. bau2an harum jagung rebus/bakar dan apam balik yang sedap baunya..

mmg memorial habes!

pagi tue dijah ade.. double happy aku..

(actually, ari tu um ade festival seni , hari tu ade saringan boria.. djah suke tgk boria..de ajak aku.. tp tak dapat pulak join, sebab 1st , aku mmg dah janji dengan sorg hommey ntok dinner same..so promise is a promise.. u just cant pick one upon another bcoz both is ur frens, rite?.. and 2nd.. aku dok luar.. agak payah mahu bergerak pd mlm hari bersendirian.. da kalo maknenye satu2nyer pengankutan yg aku bole bwk adalah basikal..
mmg tak de makne-nye lah..

(itu pn, aku tak la plak basikal kat sini kan?).. so, its an excuse jugak la.. sory khadijah!

but, then, rupenye Allah mempertemukan kami di tempat yg lebih baik.. jumpe kat rehlah kan? kat tasek lagi.. bersama mentari pag..yg malu2 menyapa.. bayu dingin pagi.. udara nyaman.. pergh!

memang memorial habes!

haha;D

kitorg breakfast dulu.. jap2 usrah tu di join oleh..hurmm.. shi, yai, diana, mumtaz, mokda, nadia, noni, mun, syida, mastura, ain, kdjah, kak siti and wani.. haa.. kire2..13 org camtu..

pastu ade.. sesi.. T&T.. tilawah and Tadabbur.. a session where we recite the quran first, then recite the tafsir..and had a discusion on what we can learn from the verses.. ade gak kami kongsi pendapat, kongsi cerita.. my first tyme actually.. and suprisingly..it was fun.. bcoz tho, we are like dealing with serious matter.. we also had tonnes of laughter bcoz the girls are sooo funny.. muke cam pergh suci murni.. tapi terselit gak sense of humor masing2.. klaka la korg!!!

then, we hv game.. yai and shi conduct.. klaka2.. siap ade cheers lagi..

my group Muslimah Power.. Muslimah Power! Power! Power!

group satu lg.. Ape yang penting?! ( ala yg wonderpet tuh..boleh bayang tak?).. Ukhwah..!!

in the end, Ukhwah menang..haha;D.. tapi kitorg yg kalah ni.. happy gak..

ala.. cm KJ ckp.. yang menang tak menang semua.. yg kalah tak kalah semua..~~cehh~~ ayat cover..

neway..habes around noon gak.. so, we ae all dismissed ... but b4 tue.. ade gak session tgkp2 gmbr.. cam biase laa..pompuan kan suke simpan kenangan.. simpan tak pe.. jgn hidup dlm kenangan sudah..

pastu.. kan.. aku ngn yai rase nk lepak amcorp jap.. minum2..lunch2.. sampai kat amcorp.. baru aku ingt... amcorp hari nie ade flea market.. yahoo!! maka hasrat hati la nk jenguk2 novel2 murah kat situ.. ble jejak.. hurm.. tak de plak buku2 yg bes..

buku2 yg bes adalah dari penulis seperti.. john grisham.. thomas harris , nora robert, micheal crhicton dan dsb.. hampa!

tapi ade satu meja yg jual pay-less-book tu kan.. tyme mate aku melilau2 tgk barisan tajok buku.. u know wat? aku umpe buku cecelia ahern.. 'ps, i love u'.. and tau tak hage de bape?

RM 15.00!!

kurang hasam!!

aku beli RM 37.50..okey? tapi itu cerita 2 tahun lepas la.. naseb baik.. tak la keciwa sgt.. but still..

kurang hasam!!!

okey tak pe.. untok menceriakan hati yg duka..( ok..as if la kan..?)

aku pg jejak my all-tyme-fav book store.. excess book..cari punye cari.. xde jugak yg bes..

suddenly, aku teringat!!

MICHEAL CRICHTON!

aku turun bwh dekat Popular Bookstore.. mencari dan mencari buku setebal 2 inches , berwarne biru..

tiba2.. mataku bersinar..

"Itu dia!!!" aku menjerit.. OOppss! dalam hati jer.. aku bukan anak wayang okey?

Tertera di hadapn cover MICHEAL CRICHTON - NEXT..

wuuhuuuu!!!!

Finally!

dan

itu la sebab saya gembira pada hari sabtu lepas..

hee :)

*masih tersenyum*

2 comments:

sHi said...

wanii!!!! i love u blog! its from the bottom or ur heart. love u fillah! nanti next usrah ko join tau. insyaAllah moga Allah permudahkan urusan da'wah kite. =)

waniey sudirman said...

really?!

im glad u love it..

yup.. its from the heart guided with akal and iman..insyaAllah..

itulah.. semoga dipermudahkan urusan dakwah..dan dipermudahkan urusan untok aku repair diri aku gak yang serabut and kusut nie..

well, c u when i c u!

salam..