"Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tidak dapat bertahan dengan panasnya terik matahariKU" - Hadis Qudsi

Wednesday, March 17, 2010

Nikmat mane lagi yang perlu aku dustakan?

Aku dok kat lukut , n9 sekarang..
lukut is situated between seremban and PD
kalo ikut jalan highway lame PD-seremban
sure lalu lukut..
sure lalu depan kawasan perumahan aku
BANDAR SPRINGHILL..
kalo belok kanan 15 minit dah nampak pantai..
kalo belok kiri 20 minit dah nampak bandar..
so, kalo nak leisure2 dgr bunyi ombak..turun PD
kalo nak shopping2 naik seremban..
bes kann??

nikmat mane lg yang perlu aku dustakan?

sewa rumah murah plak tu..
living with off headed hommies..
savouring my life now without city-hecticeness..
bes bes;))

tetibe aku teringat..
dulu mase belajar kat UM..
hostel aku dekat dgn highway Kerinchi Link
every day jam..
dari pukol 6 sampai pukol 8.
semendang tak bergerak mobil2 tu..
i once wished..
aku tak nk keje kat KL..
i guess my wish had been granted..
;))

nikmat mane lagi yang perlu aku dustakan?

aku dulu blaja majoring in biotech..
but seriously
i hate benchwork.. lagi2 molecular..
lagi suck gile.
kalo aku buat lab tu..
for the sake of nak tahu camne nak buat jer
once da terer.. aku biar jer teammate continue..
busuk kan?
tapi serious tak minat.. i hardly can see myself in lab one day..
aku pelik gile dgn diri aku , aku paksa diri aku suke lab..
so, i end up liking tissue culture and stem cell..
so,i decide nak buat any of these two mende nie for my life..
but, i once wish i cud have a job tat i can do travelling alot..
like alot-alot..
aku pernah wish.. kalo ade la akta stewardess boleh pakai jubah
aku nak jer apply..
sebab macam bes jalan2 dan kerja..
guess what?
kerja aku sekarang as field apprentice, requires me to travel alot..
like alot-alot..dan aku handle oil palm tat had been grown from tissue culture, the difference is, i monitored their progress in field stage..
tissue culture dapat.. jalan2 pun dapat..
bes kann??
so..i guess my wish had been granted..

nikmat mane lagi yang perlu aku dustakan?

Alhamdulilah..
Semoga aku menjadi hambaNYa yang sentiasa bersyukur..
SesungguhNya benar Allah itu sebaik-baik Perancang..
Yang penting.. kita mintak la dengan Allah..

tahu takk..
Kuasa sesebuah doa itu boleh mengubah takdirNya
dahsyat kann??

2 comments:

umi said...

alhamdulillah.. happy for u coz u get what u wished for dear!!

waniey sudirman said...

alhamdulillah..rezeki..
rezeki Umi sure lagi bes!
;))