"Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tidak dapat bertahan dengan panasnya terik matahariKU" - Hadis Qudsi

Sunday, March 1, 2009

LOVERS

As in – book lovers.. la adoii.. hakhak..!!

Guys?! C’mon.. u know me.. im not going to talk all mushy-mushy heartiest stuff here..?! kan??!

But, again.. sewiyesly

I do love book/s..just ken lee ( read: cant live ) witout em’.. oh so! Tats myb a bit exaggerating..( okey,wani..think u need to stop there a bit..). well.. frankly speaking..err.. writing? Once a week.. I really need to hv new readable stuff.. papers Is quite a must for everyday routine.. ( so to speak.. as in I’m pretending to cross into the adulthood stuff..fake it until u make it!).. tak kesah la.. be it mags , fanzies, comic, story books ( lovey-duvey or thriller ).. deep thinking.. light thinking.. ujang..archies.. okeyla.. asal ade input..

Its not all weird kan? Same la cam some ppl punye frantic into shopping/ cars / gizmos / gadget / pets ker.. tapi aku buku.. itu jer la.. its like.. some ppl tend to be craving ice cream.. and me..? hurm.. tatau a sebenarnya aku nie nk ape thru my reading.. its not tat aku nie cam hardcore sgt pon kalo membace tue.. kdg2 surat kabar tu.. hari2 aku bc.. tapi ketua setiausaha Negara sekarang pon aku tatau kan? ( eh…? Serious la.. aku tak tau rupenye..*tetibe teringat*.. haila~~ wani..wani~~) .. i just read!

Dulu.. time aku mude2 ( read: teen-agers ) aku selalu bc buku yg ade politik sikit2.. mainly yg ade pasal DSAI ( read; datuk seri anwar Ibrahim) .. nnt balek aku akn bincg balek ngn pak aku pasal menatang tue mostly adalah untuk mendapatkan penjelasan terperinci [(and kotok2 normally DSAI balek la kalo kami rase isu yg die bangkitkan itu pesimis dan idealistic tp tidak realistik dan gelojoh nk jd PM dan selfish dan hypocrite dan sewaktu denganya. ( no offense.. personal view jer..u re please to hit me back))..ini tak perlu bgtau sebenanya.. just want u guys to know my stand.. wpon nnt korg akn respon “ade aku kesah?”sambil rolling2 eyes sume..kan??]

Kadang2 bc buku sejarah.. sebab pak aku terror gle.. de cikgu sejarah dulu.. general knowledge de tahap ‘pergh la bapak!’ la.. sape tau akta boleh dakwa perbuatan sultan dan kerabat2nye berpunca dari sultan johor yg dulu aci suke2 hati tembak n sepak org? aku tahu.. ! haha;D *bangga-bangga*.. kecik2 dlu suke bc paper setengah jalan.. asal tahu cerita basic2 jer.. sebab pastu aku lebih suke tny pak aku.. die boleh explain lagi lanjut dr paper tue sebab de tahi sejarah.. haha;D pak aku mmg sangat patriotic .. aku budak sains.. pak aku degee BA .. kdg2 aku ske provoke pak aku..aku ckp.. ape tah gune org2 sejarah nie.. xmenyumbang kepada perkembangan ekonomi Negara.. pastu pak akan jawab.. tanpa sejarah.. org melayu akan lupa asal-usul. Org yg tak tahu sejarah la esok yg akan jual balek Negara nie..

Deep..weh… bile aku tgk kemelut kat Perak.. aku faham apa yg pak aku kate..
Aku suke perbincangan intelektual dgn pak aku.. kdg2 ktorg boleh tahan borak smp 2 3 pagi..ibu aku pon tak thn.. adik2 aku lg .. bru intro dan tersenguk2 buat head banging..

pak aku suke fikir dlu.. de jrg terpengaroh ngn ape org ckp..mos of the tyme de x caye org ckp la.. senang cte.. kalo de bc pasal sumthing kat paper.. de akan bc bacaan tambahan.. buat analisis sendiri.. camtumkan ngn cerita2 tyme de jd wartawan kat tv3 dulu.. sejarah2 dlu.. maka dgn senangnya dia kan dapat the whole picture of the actual situation..

Bile pikir2 balek.. mybe sebenarnye aku suke membace.. mungkin sebab aku suke nak borak ngn pak aku kot.. sebab moment2 itu yg aku dan pak aku jer yg kongsi..

p/s: kami juga same2 suke main chess.. adik2 aku yg laen sume xminat.. aku sorg jer.. tapi dari start aku main tyme aku darjah 5 smp sekaang.. aku mmh tak pernah terror main.. aku tak penah lg la construct strategy sendiri.. kalo aku main n aku menang .. itu aku mmg haloba punya plagiaries strategy pak aku..

p/s/s: suddenly..I miss my bapak..

p/s/s/s: pas bace nie.. aku nk tepon pak aku.. korang tepon sekali eh? Aku rs pak korg pon tgh tgu korg tepon nie..

-salam-

No comments: