"Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tidak dapat bertahan dengan panasnya terik matahariKU" - Hadis Qudsi

Tuesday, October 14, 2008

The story of the chaotically hectic , House of 27!


Gotcha! ill know u’ll be reading this !! korang memang sebok taw! Sengaje jer nak bc segment2 aku nak mintak ampon kat korg. Evntho aku dah bg kad raye, tapi tah camne I feel like nak blog-kan jugak.. cam invoice la.. nnt resit yg meyatakan korg ampunkan aku tuh, aku claim later.. keh?


So, for this entry, its specially dedicated to my dearest the 13 angel of rumah nombor 27, jalan pantai murni 3.. okeh? ! Korang, SELAMAT HARI RAYA, MAAF LUAR DAN DALAM..zahir dan batin.. batin dan haq!


Sebok!




Berdiri di belakang (l tp r )


Is the Pet scholar anak cina mata sepet cik Nodo Nordin, - Nods, sorry untuk segala tindak-tanduk , tindakan sy yg tidak bertanduk okey?! Tiada niat jahat cuma sekadar bayangan gurauan. Thanx kerana memperkenalkan sy dengan one tree hill, we shared it together eh?! Ko da kaye nt, dapat bonus 10 bulan from Pet ko jgn abaikan nafkah ko kt akue keh?! ;D pastu kalo ko dpt jd bini menteri (oppss~!), sponsor aku pg haji eh?! Haha;D


The mata besar bulu mate lentik nak mampos, the bos of the house, Cik Iejah Azizah – Oh, Jijah ! anda dan sy mempunyai kegemarna yg sama, dan kita baru menyedarinya 2 hari yg lalu. Well, better late dan never.. nt aku bwk lg buku harun yahya ntok ko.. nt ko cte lg pasal Ustaz Asri tu yerk.. ! ps: oktaf level gelak ketawa kite p0wn da same aku rs.. dan bole kasi gegar satu hill park tuh! Haha;)


The one and only Mek Klate yg vogue , cik Ismiha Is Ibrahim– huk-oloh mek, aku nih do gheti nak goyak banyok2 dale bahso klate nih, mu suko dok bg ke? Mu suko ghoyak aku kecek mace sie.. naseb mu saing aku,. Mako today, hee.. I don’t undertang la.. today, aku nak ghoyak selamat hari rayo kat mu, map deh?! Ps: Mek, mu cari la cto Yamapi yg baru tuh, later kita tgk same2, deh?!


Disebelahnya Cik Taqi taqinoat Taqinah Kinah, the high cheek bone parit buntaq taiko. awat, cheq?! Apa dok tak kena la ni? Heish.. loklaq la hang nie.. aku habaq mai kemarin hang dok ketegak..haa..la ni lagu mana? Lagu raya dah tak boleh putaq lagi la ni ..sat g masuk parit buntaq pulak! La ni, cik oii.. aku habaq mai..aku nak mtk map la eh ataih apa yg telanjuq.. tp sumpah kita tak penah telanjuq apa kan kinah kan? Haha;D sayang hang kinah..!


Then cik Reha khairani, orang ke Tiga Belas.. ( anda yg mengaku ya?!) .Rey.. atau Mas-Nor-Reyha.. atau nama samaran ketika menyamar jd gf james bond, reha khairina.. saya phm perasaan manjadi insan ke-13 yg insane.. sgt istimewa.. ko kn adik bongsu kami secara practical dan literally-nya.. standard la adik bungsu kena buli..ye dok?! Ape kes akak2 sulung seperti aku, ana, kinah ngn nodo kena buli.. nanti kena black-list ooo dgn persatuan along2 seDunia.. tak boley..tak boley ..!


The emotional drama queen of the year, tht hv always make my day , Cik Sulaim Sulaimah Aqbaa – wp0wn aku ngn reha da request 7 kali mengenai identity aqbaa.. hingga detik ini kamu masih tidak mahu me-reveal-nya. Sunnguh la kamu ini.. batu besar itu kepala ada duduk. Namun, kerana kamu ratu hatiku, aku nk mintak maap la.. wahai teman tidur di sebelah kananku.. ( readers..plz hv a clean mind okey?!) kot2 la aku ade tetarik selimut ko dan ko secara tidak sengajenye berada dlm kesejukan di hening subuh dan kau berusaha tarik semula selimut itu namun hampa kerana aku telah mengepitnya dgn kejap di dalam pelukku. Maaf ya?! Len kali aku amek selimut ko, ko amek la selimut aku..ya?!


And the dearest permysury of the house of 27 , me! Cik Shazwani Amalina Sudirman !- well..its a self-explainatory.. the permysury? The queen? Got it? Haha .. lu piker la sendiri..


Ddk di depan ( l to r )


Si panjang dan manja yg gemar memenifestasikan kebungsu-an yg nyata.. , cik Shaffy Fizah . tp mak aih, muka innocent gile dlm ini gambar ! weih, cik kucing! Pengadaptasian nyata dari seekor kucing, cubby, gatal dan manja..but covered with the innocent face.. haha;D anda mmg s0methng la cik kucing.. tho.. u r a nice person.. ya..? mengerti ya? Ini bukan omongan kosong atau ampuan percuma.. cepat belanje aku kfc!


Next to her, is the most unreasonably qualified best actress of the year, my partner in the drama crime field sponsored by the government of official statically heart-less actor. Miss Raihan Yai Yout! Yout, sudah-sudahlah muka innocent dlm photo, anda sungguh sukar untuk ku mengertikan! Gadis with 1001 watak dalaman dan luaran. kamu bagaimana sih?! Capek aku memikirkannya! Anda sungguh luar biasa, kok! Percuma saja aku membahasakan identity mu yg tidak identifik.. perhubungan mutual kita sy harap tidak sekadar behenti di drama2 lakonan kita aja ya?! Mahupun di saat aku menjadi penumpang kehormat motor mu yg wah..asik..sekali ada alarm..ketika mahu ke library! Ampun ya segala! Halal ya gas motor itu!


The back to nature, organic-practice-in living-routine , cik Huda Hud Yusoff..peneman tidurku sebelah kiri ..- koya la ko beb! Kate nk merempit pg amcorp mall cari buku kat excess book tuh.. aku nk xm nih.. ko tu da la keje skunk..ble la gamaknye aku nk merempit ngn ko lg nih.. tp blek raye ari tuh, aku ad bwk buku sophie kinsela tue just for you..nt mtk eh? Hari tu lupe plak nak bgtaw.. ps: beb, im glad u’re not moving nex sem.. nt x la ilang pengacau tdo aku.. ala aku taw ko ske kacau aku tyme aku tdo..aku je mls nk layan..haha..gotcha!


House of 27 domestic Goddes.. the sulung of the akak2 sulung in the house, Cik Syazana Ana - Ko mmg Dewi la Ana.. ko nih da nearly perfect taw.. pandai masak..pandai kemas rumah..pandai jaga kitorg.. tue yg jadiknye birthday ko 3 kali sambut tuh.. dapat tak ko rase kasih-sayang kitorg nih sampai kat ko.. wahai emak kepada upin dan ipin dan supplier cte kekasihku seru?! Dapat tak?! Itu la ana.. nt bile ko da berumur lanjut dari 22 tahun dan kalau ko pg mane2 dan kau rase da bayu menyapa lembut bahu kau.. itulah hembusan kasih syg kitorg..haha’D chiky ke corny..haha;D


Akak muke ketat with deadly- serious don’t-mess-with-me-face..the Sabahan hot to go , Cik Yanti Yan Taty- Kenak kitak?! Kamik sik faham kitak nie..Oppss..sory..tu saghawak..ko gk yg ajr.. napa ko bah?! Makan sudah, ko? Aku okey jak sini.. ceh~~ sajer jer nak test skill speaking sabah kat sini.. hey..i know la tis girl..yg cold heartless muke sombong what-do-i-care nih.. mne de cold.. die sgt warm and friendly and nice once u know her.. kite da kenal lame kan yan kan? Ko oke jak bah.. persetan ape org laen mau kata.. sorry for everything ya?! And thanx for the care and concern..Sayang kamu!


Duduk sedikit depan


Last but not least, the super duper dedicated financial guardant of 27 and the queen of concern the bongsu-way, Cik Wan Sab Sal- Weih, wan.. sewa bulan nih kasi aku discount 50% keh..? coz I am about to mengampu ko tahap petala ke lapan nih..hingga ko sebgi pure math student p0wn akan gagal untuk membuat perbezaan ke atasnya. Here goes.. Cik wan yg aku kenal nih.. memanglah sgt manja sebenrnya—( remember wan tatkala kes cik U masuk ke istana kita? Hehe..<- gelak jahat).. dan sebenarnya dia nih buka ske nag.. tp concern n curiuos..tu jer kan wan kan? Apa la depa nie.. pastu wan pandai buat kuih raye.. biskut de sedap and crunchy..! pandai jahit baju kurung… pandai drive.. pendek kate dah qualified enough lah! Iyo tak wan oii..esok ekau balek kampong ko kat soromban tuh, ko bawakan ese buah rombutan lagi yo..?! maap yo wan yo ataih segalo salah silap telambat baya sewo..yo? yo? yo? :D
Well, whatever it is.. honestly stating here, that aku seronok satu rumah ngn korg sume.. kepala otak sume boley layan. Hopefully kita dapat la sambong kontrak rumah tuh ek and sambong balek ke-best-an idop bersama for the next 6 months.. love u guys, cheer and chill! And may Allah bless u guys, my dear thirteen angels : Nodo, ijah, is, kinah, reha , su, fiza, yai , huda, ana , yanti and wan !

2 comments:

Hajar B said...

wani..
[smpai ati aku brutau ko ade kat blogspot]
u are born writer+storyteller la babe..!!

aku terhibur.

rindu kamu
rindu kamu

Anonymous said...

haha..
aku p0wn baru tau
im born writer+ storyteller..
hahahaha..
(ketawa berlagak ! )

aku suke ko terhibur..

rindu kamu jugak..!
tp..td sy baru nampak kamu..
( konfius..)