"Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tidak dapat bertahan dengan panasnya terik matahariKU" - Hadis Qudsi

Wednesday, February 10, 2010

Bercakap soal rezeki.

"Alaa.. tak ade rezeki.."

aku selalu ckp macam ni , kalo ade org mengadu kat aku begitu begini..

tapi bile aku kne sendiri..

payahnye nak telan..

bile takdir tak menyebelahi kita.. kita sellau rasenye keciwe..

otak selalu dah fikir consequences yang bukan2..

mule rase, diri tak layak, tak gune..

pada hal belom jadi ape2 pon..

mungkin Allah nk uji je.. Allah bg later yang better..

kan ke org pernah kate,

Allah akan memakbulkan doa hambaNya.

Samada, Allah makbulkan terus, atau Allah kemudian atau Allah bagi yang better.

kadang2 ape yang kita rasa bagus untuk kita, sebenarnye bukan itu yang kita perlukan.

" Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; 2:216"

Setiap kejadian itu ada hikmahnya.

Dan jangan risau pasal rezeki.

Allah yang hantar kita ke bumi, so mesti Allah ada sediakan rezeki untuk setiap hambaNya.

Kalau rezeki kita, rezeki kita jugak..

Kalau bukan rezeki kita, dah genggam pun boleh terlepas.

3 comments:

Hajar B said...

LIKES!!
thats how i go through life..
tapi kan,susah nye aku. aku xde aim..jus ikot flow jerr..hehe.

tp jus now, aku ada aim dah..
nak kuar dari sistem menipu bangsa zionis..(berkobar tuh.sikit2 pon, aku akan cuba

waniey sudirman said...

haha;D

suprisingly aku pon cam tak ade cita2..
yang aku tau
aku nak kerja jer..
nk tolong mak ayah aku..

aku nak sambong belajar
tapi bukan sekarang
aku akan sambong bile sume mende dah setel..
sebabnye..
aku nk sgt mengajar..
but then again, its seems like i need to hold dlu my dreams..

life like that kann?
sumetimes its hard just to accept the fact tat u are mend for sumthing
but u dun noe what..
u need to find and figure it out by urself..
aand that require u to hv ample strength of patience and passion..
peh!!

*tetibe aku reply comment kamu seperti aku boley bukak entri baru :D

ps: im glad ko, aku and kem YM smlm.. aku tgh down gle dan seperti biase u guys are there for me..: jazakillahu khayran kathiira sahabat..

Hajar B said...

haha tho comment kau dah macam satu post..i still enjoy reading ur bla bla bla..kau kan pendengar terbaik aku..ececeh..hee:)

yeah aku pon enjoy ym ngan kau.
dan pastu end up kene kan kema..
cam hari hari dulu (old days)
how sweet.

tapi time changes.
kita pon ikut jela kan..
(aku pon cam nak buat satu post la plak kan..hehe)